Mi az a cégkapu? Kinek kötelező?

A 2015. évi CCXXII. törvény (E-ügyintézési tv.) rendelkezése alapján 2018. január 1-jét követően a gazdálkodó szervezetek számos magyarországi hivatallal csak a Cégkapun keresztül kommunikálhatnak hivatalos ügyeikben.
A Cégkapura minden gazdálkodó szervezetnek regisztrálnia kell, azaz kötelező a regisztráció az alábbiak számára:

  • betéti társaság
  • kft.
  • részvénytársaság
  • alapítvány
  • egyéni cég

Milyen állami szervekkel kell elektronikusan kommunikálni a továbbiakban?

Az alábbi hivatalok a teljesség igénye nélkül:

  • ÁNTSZ
  • Belügyminisztérium
  • Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal
  • EMMI
  • Földhivatalok
  • Földművelésügyi Minisztérium
  • Gazdasági Versenyhivatal
  • Honvédelmi Minisztérium
  • Kormányhivatalok
  • Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
  • Közlekedési vállalatok
  • Közműszolgáltatók
  • KSH
  • Külgazdasági és Külügyminisztérium
  • MEKH
  • Nemzeti Munkaügyi Hivatal
  • Nemzetgazdasági Minisztérium
  • NMHH
  • OBH és alintézményei (Járásbíróságok, Törvényszékek, Ítélőtáblák, Kúria)
  • ORFK
  • Önkormányzatok
  • Vízügyi igazgatóságok
  • ...

Hol és hogyan lehet regisztrálni a kötelező cégkapura?

A kötelező cégkapu regisztrációt a cegkapu.gov.hu linken keresztül lehet elvégezni.
Legegyszerűbb, ha a cég törvényes képviselője végzi el ezt, ügyfélkapu fiókjával azonosítva magát.
A regisztrációt meghatalmazott is elvégezheti, meghatalmazás birtokában egy űrlapot kitöltve.

Hol kaphatok segítséget a kötelező cégkapu regisztrációhoz?

A ekozig@1818.hu e-mail címen, illetve a 1818-as telefonszámon.

Mi az az e-Cégkapu?

Az e-Cégkapu az e-Jogsegéd Kft Cégkapura épülő szolgáltatása. Ez egy webes böngészőn keresztül elérhető alkalmazás, mely az ügyfél cégkapu-fiókjával van összeköttetésben egy ún. gépi interfészen keresztül. Ezen keresztül ugyanolyan hiteles kapcsolat valósul meg, mint a hagyományos Cégkapu webes felületén keresztül. Az e-Cégkapu azonban számos olyan többletszolgáltatást és extra funkcionalitást kínál, melyek messze túlmutatnak a hagyományos Cégkapu lehetőségein.

Milyen technikai feltételei vannak az e-Cégkapu használatának?

Az alkalmazás bármilyen webes böngészőn keresztül elérhető.
A Cégkapu és az e-Cégkapu közötti kapcsolat megteremtéséhez gépi interfészt szükséges igényelni a NISZ-től.

Hogyan igényelhetek gépi interfészt?

Önnek az alábbi linken található kérelmet (Megállapodás) kell kitöltenie és aláírva megküldenie.
Legegyszerűbb módja a beküldésnek:
Minősített elektronikus aláírással vagy AVDH-szolgáltatással aláírva PDF és szerkeszthető Microsoft Word formátumban egyaránt elektronikusan az szeuszugyfelszolgalat@nisz.hu e-mail címre.
További igénylési lehetőségekért tekintse meg a Megállapodás 1. BEVEZETÉS pontját.
A dokumentum részletesen tartalmazza az igénylés lépéseit és a teendőket.

Hogyan regisztrálhatok az e-Cégkapu szolgáltatásra?

A regisztráció ezen a weboldalon keresztül ( e-cegkapu.hu ) végezhető el.
A regisztrációt egy cég esetében elegendő egy személynek elvégeznie. Ő adminisztrátori jogosultsággal fog rendelkezni, és további felhasználókat vehet fel.
Töltse ki a regisztrációs űrlapot és kattintson a „Regisztráció” gombra.
Ön egy megerősítő linket kap arra az e-mail címre, melyről a regisztrációt végezte.
Kattintson az ebben az e-mailben található megerősítő linkre.
Ön egy újabb e-mailt kap a Szolgáltatási szerződéssel és az ÁSZF-fel. A szerződés automatikusan ki lesz töltve az Ön cégének adataival.
Nyisson egy új e-Szignó vagy MOKKA dossziét és helyezze bele a Szolgáltatási szerződést.
Írja alá a dossziét a cégjegyzésre jogosult minősített elektronikus aláírásával, és küldje meg a support@e-cegkapu.hu címre.

Mit kell tennem, hogy létrejöjjön a kapcsolat a cégkapu és az e-Cégkapu fiókom között?

A „Beállításokon” belül a „Cégadatok” menüben adja meg a gépi interfész felhasználónevét és jelszavát, majd kattintson a „Kapcsolat tesztelése” gombra. Sikeres autentikáció esetén erről visszajelzést kap.

Szükséges-e belépnem a hagyományos cégkapu fiókomba a gépi interfészen történt összekapcsolás után?

Nem szükséges, sőt nem is ajánlott. A cégkapuról manuálisan letöltött üzenetek nem fognak bekerülni az e-Cégkapuba, mert ezek csak egyszer vehetőek át.

Kik kezelhetik az üzeneteket az e-Cégkapuban?

Akiknek ezt az Ön cégének adminisztrátor jogú felhasználója engedélyezi.
A rendszerben ez a személy vagy ezek a személyek határozhatják meg a jogosultság-kiosztási lehetőséggel, hogy kik vehetnek át, küldhetnek, szortírozhatnak vagy dolgozhatnak fel üzenetet, mindezt naplózva és nyomon követve.

Hogyan történik a szolgáltatási díj elszámolása Ön és az e-Jogsegéd Kft. között?

A szolgáltatás alapdíja és a tranzakciós díjak 30 naponként kerülnek kiszámlázásra. A számlákat a felületen a „Számlák” menüpont alatt követheti nyomon. A további tudnivalókat az ÁSZF 2. számú melléklete tartalmazza részletesen.