elválasztó vonal

Gyakran Ismételt Kérdések

MI AZ A CÉGKAPU? KINEK KÖTELEZŐ?

Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII.19.) Korm. rendelet 89-91. §-a alapján a gazdálkodó szervezetek kötelesek az elektronikus ügyintézést biztosító szervekkel a Cégkapun keresztül kommunikálni. Minden belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet köteles Cégkapu fiókot nyitni (kivéve az adószámmal nem rendelkező egyesületek, alapítványok).

MELY ÁLLAMI SZERVEKKEL KELL ELEKTRONIKUSAN KOMMUNIKÁLNI?

Minden hivatallal elektronikusan kell kapcsolatot tartani.


Például:

  • ÁNTSZ
  • Belügyminisztérium
  • Bevándorlási és Állampolgári Hivatal
  • EMMI
  • Földhivatalok
  • Földművelésügyi Minisztérium
  • Gazdasági Versenyhivatal
  • Honvédelmi Minisztérium
  • Kormányhivatalok
  • Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
  • Közlekedési vállalatok
  • Közműszolgáltatók
  • KSH
  • Külgazdasági és Külügyminisztérium
  • MEKH
  • NAV
  • Nemzeti Munkaügyi Hivatal
  • Nemzetgazdasági Minisztérium
  • NMHH
  • OBH és alintézményei (Járásbíróságok, Törvényszékek, Ítélőtáblák, Kúria)
  • ORFK
  • Önkormányzatok
  • Vízügyi igazgatóságok
  • ...
HOL ÉS HOGYAN LEHET REGISZTÁLNI A KÖTELEZŐ CÉGKAPU FIÓKOT?

A kötelező regisztrációt a cegkapu.gov.hu linken keresztül lehet elvégezni.

Legegyszerűbb, ha a cég törvényes képviselője végzi el ezt, ügyfélkapu fiókjával azonosítva magát.

A regisztrációt meghatalmazott is elvégezheti, meghatalmazás birtokában egy űrlapot kitöltve.

HOL KAPOK SEGÍTSÉGET A KÖTELEZŐ CÉGKAPU REGISZTRÁCIÓHOZ?

A ekozig@1818.hu e-mail címen, illetve a 1818-as telefonszámon.

MIT NYÚJT AZ E-CÉGKAPU SZOLGÁLTATÁS?

Az e-Cégkapu az állam által biztosított Cégkapura épülő szolgáltatás. Ez egy webes böngészőn keresztül elérhető alkalmazás, mely a szervezet cégkapu fiókjával van összeköttetésben egy ún. gépi interfészen keresztül. A kapcsolat ugyanolyan hiteles, mint az állam által előírt hagyományos Cégkapu esetében. Az e-Cégkapu azonban számos olyan többletszolgáltatást és extra funkciókat kínál, melyek messze túlmutatnak a hagyományos Cégkapu lehetőségein, biztosítva ezzel a gördülékeny hivatali kapcsolattartást.

MILYEN TECHNIKAI FELTÉTELEI VANNAK AZ E-CÉGKAPU HASZNÁLATÁNAK?

Az alkalmazást a Google Chrome és a Mozilla Firefox böngészőkre optimalizáltuk.

A Cégkapu és az e-Cégkapu közötti kapcsolat megteremtéséhez gépi interfészt szükséges igényelni a NISZ-től. A technikai információkkal előre kitöltött csatlakozásigénylő kérdőívet igényelje munkatársainktól ( support@e-cegkapu.hu , +36-1-550-78-10 ).

SZÜKSÉGES-E BELÉPNEM A HAGYOMÁNYOS CÉGKAPU FIÓKOMBA A GÉPI INTERFÉSZEN TÖRTÉNT ÖSSZEKAPCSOLÁS UTÁN?

Nem szükséges, sőt nem is ajánlott. A Cégkapuban manuálisan megnyitott üzenetek nem fognak bekerülni az e-Cégkapuba, mert egy üzenet csak egyszer vehető át.

KIK KEZELHETIK AZ ÜZENETEKET AZ E-CÉGKAPUBAN?

Akiknek az adminisztrátor joggal rendelkező felhasználó(k) engedélyezi.

A rendszerben az adminisztrátor(ok) határozhatják meg, hogy kik vehetnek át, küldhetnek, szortírozhatnak vagy dolgozhatnak fel üzenetet, mindezt naplózva és nyomon követve. Minden ügyintéző csak az osztályához tartozó üzenetek tartalmát láthatja.

TUDOK-E EGYÜTTES ALÁÍRÁST ALKALMAZNI AZ E-CÉGKAPUBAN?

A rendszer támogatja azon eljárásrendeket is, ahol egy kimenő üzenetet több munkatársnak kell hitelesítenie. Amennyiben az adott felhasználónak az admin adott aláírói jogosultságot, ebben az esetben megjelölhető a kimenő üzenetekben aláíróként. Egy kimenő üzenetben szabadon választott az aláíró munkatársak száma.

MIVEL TUD TÖBBET AZ E-CÉGKAPU AZ ÁLLAMI FELÜLETNÉL?
Cégkapu e-Cégkapu
Levélküldés
Tömeges letöltés és kiküldés
Tömeges elektronikus aláírás
Naplózás
Szortírozás
Automatikus továbbítás
Egyedi kommunikáció
Nyomtatványtár
Hibás üzenetek kezelése
5 éves üzenet tárolás
Üzenetek összekapcsolása technikai üzenetekkel
Fizetős szolgáltatás
Ingyenes felület
MENNYI IDŐT VESZ IGÉNYBE AZ E-CÉGKAPU BEINDÍTÁSA?

A teljes folyamat 2 héten belül teljesíthető. A főbb lépések:

  • Gépi interfész igénylés
  • Munkafolyamatok kialakítása
  • Aláíró tanúsítványok beszerzése
  • Szerver létrehozás, alkalmazás telepítés
  • Szervezeti egységek, osztályok leképzése
  • Üzenettöltés indítása
HOGYAN TUDOK REGISZTRÁLNI AZ E-CÉGKAPU SZOLGÁLTATÁSRA?

Az alábbi "Érdeklődöm" megnyomásával eljut az információkérő adatlapunkra, majd a beküldését követően munkatársaink fogják keresni, hogy ismertessék Önnel a következő lépéseket, támogatást nyújtanak a regisztrációs folyamatban és a használatban egyaránt.

elválasztó vonal